There was an error in this gadget

Saturday, 21 December 2013

ROTI...ROTI..ROTI...

As salam...

Pagi-pagi dah tayang roti....mmmm..nampaknya skill meroti dah ada improvement...ni kali ke 3 Yatie meroti...sejak dah pandai buat homemade roti ni, dah tak fikir nak membeli roti di kedai atau bakery lagi...memang seronok kalau buat benda yang kita suka..dan lebih puas hati kalau apa yang kita buat dapat pujian dan dihargai orang tersayang...ofcoz hubby dan esya....

Lepas dinner, proses meroti pun bermula.....proses membentuk doh dah semakin batter...compare first time dulu...kekok gile nak membentuk doh...tapi kali ni dah ok...ceee wahhh...tengok hasil kat bawah tu...bagi Yatie cantik la tuuuu...hehehehe


Lepas bentuk doh...sempat layan maharaja lawak....sementara tunggu doh mengembang....sambil-sambil tu...makeup2 la roti sosej ni ngan sos dan mayonis...


Kali ni, Yatie guna sosej black paper...saje nak tukar perisa...tapi still buat sosej biasa juga...takut Esya tak boleh makan..pedas...kejap jer proses meroti ni kalau di bandingkan dengan nak membuat kek....sebab kek ambil masa, kesabaran dan ketelitian untuk mendeco...



Haaaa...tengok...kan dah siap...taraaaaa...cepat jer nak membako roti ni...20-30 minit atau sampai roti masak la...Hasilnyer memang best....

Pada yang terigin memncuba tu...cepat-cepat la cuba..confirmed anda semua gian meroti macam Yatie...
sekian...jumpa lagi nanti....


No comments:

Post a Comment